dermawan2u
aku ini..
Tag Board
Jejaring Maya
penulis-penulis

Akhi Masrawi
Amiza Khusyri
Faisal Tehrani
Saharil Hasrin Sanin
Zaid Akhtar
Credits

Archive
Counter
Dia, kenangan serta sebuah pertemuan?
| |
Sunday, May 07, 2006 / 5:56 PM

Sedang saya beristirehat bersama keluarga... hp koman cap ayam saya (kata anga) berbunyi 'bep'... satu msg diterima! Siapa gerangan yang menghantar msg ini? Oh nombor itu, yang selama ini tersimpan rapi dalam simkad 017 saya ... bunyi msgnya ..

"Assalamualaikum... maaf *** lambat balas,*** apa kabar? *** kat sini sihat aje... kita jumpa bulan 12 nanti ok?"

That's all! terpana seketika saya. Benarkah dia ini? Msg saya bertanya kabarnya dua minggu yang lepas baru berbalas hari ini, dan balasannya bersama sebuah 'pertemuan' pada bulan 12 nanti? ufh!

~~~
Tiga tahun saya menunggu untuk dia kembali dalam hidup saya, jika tidak seperti dahulunya, sekurang-kurangnya hanya sekadar saya sebagai seorang yang dia kenali. Sebagai seorang yang akan tersenyum tatkala dia memandang saya, bukannya berpaling saat bertembung saya.
Saya menanti dengan penuh sabar, merisik kabarnya dari jauh... sampai satu ketika usaha saya membuahkan hasil, bila mana pertanyaan kabar saya padanya berbalas sekitar penghujung 2005. Saya tersenyum tapi kemudian saya tak mengerti, bila mana reaksinya bagai acuh tak acuh.. biarlah, kata hati saya... dan sekarang... sampai saya dah tak berharap apa-apa... sampai saya TERHENTI dipertengahan pengharapan, dia hadir menyapa saya dengan ungkapan sebuah 'pertemuan'?
~~~
Saya membalas..
"W'salam. sehat alhamdulillah.. bulan 12? insyaAllah, jika tak ada aral melintang."
dan dia... terus sepi tanpa sebarang balasan lagi. Mungkinkah sms dari dia akan menjelma kembali tatkala munculnya bulan 12?
Namun yang pastinya. Jika benar pertemuan bakal terjadi. Ada satu soalan yang tiga tahun saya pendamkan mahu saya tanya padanya. PASTI! Satu soalan yang tak saya temui jawapannya!

Photobucket - Video and Image Hosting

nota siku lipat : saya sejuk sekarang...sejuk amat, rasa ingin menikmati satu cawan nescafe o suam !